Kekeringan hati

Kepulan asap memenuhi ruang udara. Sedang aku menulis - sigaret di tangan tidak aku lepaskan. Apa nak jadi dengan aku pun aku tak tahu. Kadang kadang aku terfikir; betul ke apa yang aku buat ni? Segala benda yang aku buat ni. Betul ke? Apa point aku belajar? Apa point aku berkawan? Apa point aku bercinta?

Entah. Sekali fikir, aku jumpa tiada jawapan. Juta kali fikir, aku pun boleh gila.

Sumpah Pendekar nyanyian Sekumpulan Orang Gila terus bermain dalam kepala aku. Satu hari aku terbaring atas katil. Kelas tak pergi. Dah 4 hari berturut turut. Makan pun tak. Aku tak tahu apa nak jadi dengan aku.

Orang sekeliling aku yang konon nya kisah pasal aku sibuk bertanya apa masalah aku. Masalah? Oh aku baru sedar aku sekarang bermasalah. Apa masalah aku tah?

Aku menghidapi masalah jiwa akibat terbang terlampau tinggi bersama angan angan aku yg bewarna warni. Sekarang aku dah jatuh dan segalanya berubah. Sekelip mata, warna warna itu telah pergi.

Apa yang tinggal hanyalah hitam dan putih. Perit. Pedih. Sedih. Hati aku dirobek sedalam dalamnya. Tanpa aku mampu menangis lagi. Sayapku patah ketika aku megah terbang seperti helang yang gagah. Lalu jatuh. Tersungkur.

Warna yang terbang & bewarna warni;
Seakan mustahil untuk dikecapi........